perjantai 3. elokuuta 2012

Eli nyt kun olen saanut mielenkiintosi heräämään niin kerron vähän itsestäni. Olen Jyri Siljamo ja olen aloittanut elämäni tekemällä ihan oikeita töitä, ensin muille, sitten yrittäjänä. Olen hotellimanageri koulutukseltani, kouluni kävin Sveitsissä, Suomessa ja Irlannissa, tässä järjestyksessä. Suomalaiset työnantajat eivät oikein arvosta ulkomailla suoritettuja opintoja niin tämän vuoksi perustin Suomeen muutettuani oman yrityksen enkä ole katunut päätöstäni yhtään.
Nykyisin toimin verkostomarkkinoinnin puolella ja tähän mennessä kokemani perusteella tämä on todellakin eettisin tapa tehdä liiketoimintaa. Aiemmassa elämässäni ylennyksen toivossa tein niska limassa töitä ja sittenkin ylennyksen sai toiset, koska he mustamaalasivat minut. Niinpä ylennys jäi saamatta ja päätin että enää en tule pitkin olemaan toisilla töissä. Pitäköön puulaakinsa!!!
Sitten tuli yrittäjyyden vuoro. Perustin oman yrityksen ja olin hotellin manageri yritykseni kautta. Sain käyttöasteen nousuun vaikka taantuma iski tai voihan se olla että juuri siksi käyttöaste hotellilleni lähti nousemaan, koska hotellini oli tähtiasteikon alapäässä ja säästökuurit toivat minulle lisää asiakkaita! Silti, kun oli taas aika päästä uralla eteenpäin, taas mustamaalaus sai matkan tyrehtymään. Vaihdoin alaa odottaakseni uutta hotelliprojektia ja semmoinen löytyi Suomesta. Muutin Suomeen enkä edes harkinnut menosta toisen palkkalistoille!
Eli loppujen lopuksi olen nyt siis yrittäjä henkeen ja vereen. En vaivaudu muuta kuin mainitsemaan että suomalaiset yrittäjäjärjestöt ovat hyvin sisäsiittoisia eikä semmoisenaan toimi normaaliyrittäjän eteen. Vai olisiko se vaan paikallinen piirre...
Nyt siis toimin verkostomarkkinoinnin alalla ja vaikka kaikki palaset eivät ole vielä loksahtanut paikalleen niin nyt jo tiedän mitä se vaatii. Nyt vain 'odotellaan' että ne loksahtaa. Tämä tarkoittaa että töitä tehdään niska limassa mutta nyt se syyllinen löytyy peilistä jos ei tule tulosta!!! Sehän on kokonaan tapaamisten määrästä kiinni. Ei tämä ole fyysisesti raskasta eikä henkisesti. Kerron tässä matkalla mitä tämä työ on, hauskan pitoa ja uusien ystävien tekemistä pääasiassa mutta siitä myöhemmin...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti